شهدای مدافع حرم افغانی در این گذرگاه تنگ شهادت گوی سبقت را از رزمندگان و شهدای ایرانی ربوده اند .
شهدای افغان گوی سبقت را از شهدای ایرانی در دفاع از حریم آل ا.. ربوده اند
 
به گزارش ایثار واحد سمنان ، خانم حسینی ، همسر شید والامقام علیرضا توسلی ، معروف به ابوحامد ، پایه گذار تیپ راسخون و فاطمیون افغانستان ظهر روز چهار شنبه 3 آبان 96 با حجت الاسلام حسن فریدون ، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان دیدار و گفت و گو کرد . در این دیدار ابتدا همسر شهید توسلی ضمن اظهار خرسندی از حضور در استان و بویژه توفیق شرکت در یادواره شهدای سرخه ، سالروز شهادت حضرت رقیه ( س ) را تسلیت گفته و به شرح مختصری از سوابق زندگی جهادگونه و مبارزات همسر شهیدش پرداخت . وی خاطر نشان ساخت : شهید علیرضا از سال 92 با جمعی از همفکران و رزمندگان افغانی بدنبال تشکیل هیاتی مذهبی بودند و به مرور زمان تعداد نفرات و اعضای این حلقه معرفتی رو به گسترش نهاد و بطور دائم وضعیت جبهه مقاومت را مورد رصد قرار می دادند تا اینکه برنامه ای برای حضور در سوریه و مبارزه رو در رو با جبهه تکفیری داعش را در صدر کارهای خود قرار داد .
وی افزود شهید توسلی زندگی بسیار ساده و بی آلایشی داشت و دائم به فکر محرومان و رفع سایه ظلم از سر مظلومان بود و در راه خدمت به میهن سر از پا نمی شناخت و به مدد انفاس قدسی شهیدان آن هیات و گروه اندک امروزبه تیپ و لشگری از فدائیان تحت عنوان راسخون و فاطمیون در آمده است .
فریدون ، مدیر کل بنیاد سمنان نیز طی سخنانی ضمن آرزوی علو درجات برای شهدا اظهار داشت :
شهدای مدافع حرم بدون شک برگزیدگان الهی اند و شان و منزلت والائی نزد همگان دارند . وی افزود : جنگ در جبهه مقاومت نشان دهنده رویش های انقلاب اسلامی و تداوم نهضت سرخ دفاع مقدس است که جمعی از جوانان برومند ایرانی و افغانی را به دفاع از حریم آل ا.. واداشته است و این موضوع حاکی از صدور ارزشها و برکات انقلاب اسلامی به دیگر کشورهاست و در حقیقت شاخصه های حکومت مهدوی و ایدئولوژی انقلاب است که مرزهای جغرافیائی را درنوردیده و پیام صلح و دوستی ما را به جهانیان اعلام می نماید  .
وی در فرازی از سخنان خود اذعان کرد : شهدای والامقام افغانی در راه دفاع از حریم ولایت گوی سبقت را از رزمندگان و شهدای ایران ربوده و آمار بالای شهدای تبعه افغان گواه این مدعاست .
در بخشی از این نشست ، گوشه ای از خاطرات شهید توسلی که حاکی از عمق باور دینی ایشان بود برای حاضران قرائت شد و در انتها با اهداء هدیه ای معنوی از بردباری و بزرگواری این خانواده تجلیل و قدردانی صورت گرفت .
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۸/۳۰
نادر حقانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی