۵ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است



شهدای مدافع حرم افغانی در این گذرگاه تنگ شهادت گوی سبقت را از رزمندگان و شهدای ایرانی ربوده اند .
شهدای افغان گوی سبقت را از شهدای ایرانی در دفاع از حریم آل ا.. ربوده اند
 
به گزارش ایثار واحد سمنان ، خانم حسینی ، همسر شید والامقام علیرضا توسلی ، معروف به ابوحامد ، پایه گذار تیپ راسخون و فاطمیون افغانستان ظهر روز چهار شنبه 3 آبان 96 با حجت الاسلام حسن فریدون ، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان دیدار و گفت و گو کرد . در این دیدار ابتدا همسر شهید توسلی ضمن اظهار خرسندی از حضور در استان و بویژه توفیق شرکت در یادواره شهدای سرخه ، سالروز شهادت حضرت رقیه ( س ) را تسلیت گفته و به شرح مختصری از سوابق زندگی جهادگونه و مبارزات همسر شهیدش پرداخت . وی خاطر نشان ساخت : شهید علیرضا از سال 92 با جمعی از همفکران و رزمندگان افغانی بدنبال تشکیل هیاتی مذهبی بودند و به مرور زمان تعداد نفرات و اعضای این حلقه معرفتی رو به گسترش نهاد و بطور دائم وضعیت جبهه مقاومت را مورد رصد قرار می دادند تا اینکه برنامه ای برای حضور در سوریه و مبارزه رو در رو با جبهه تکفیری داعش را در صدر کارهای خود قرار داد .
وی افزود شهید توسلی زندگی بسیار ساده و بی آلایشی داشت و دائم به فکر محرومان و رفع سایه ظلم از سر مظلومان بود و در راه خدمت به میهن سر از پا نمی شناخت و به مدد انفاس قدسی شهیدان آن هیات و گروه اندک امروزبه تیپ و لشگری از فدائیان تحت عنوان راسخون و فاطمیون در آمده است .
فریدون ، مدیر کل بنیاد سمنان نیز طی سخنانی ضمن آرزوی علو درجات برای شهدا اظهار داشت :
شهدای مدافع حرم بدون شک برگزیدگان الهی اند و شان و منزلت والائی نزد همگان دارند . وی افزود : جنگ در جبهه مقاومت نشان دهنده رویش های انقلاب اسلامی و تداوم نهضت سرخ دفاع مقدس است که جمعی از جوانان برومند ایرانی و افغانی را به دفاع از حریم آل ا.. واداشته است و این موضوع حاکی از صدور ارزشها و برکات انقلاب اسلامی به دیگر کشورهاست و در حقیقت شاخصه های حکومت مهدوی و ایدئولوژی انقلاب است که مرزهای جغرافیائی را درنوردیده و پیام صلح و دوستی ما را به جهانیان اعلام می نماید  .
وی در فرازی از سخنان خود اذعان کرد : شهدای والامقام افغانی در راه دفاع از حریم ولایت گوی سبقت را از رزمندگان و شهدای ایران ربوده و آمار بالای شهدای تبعه افغان گواه این مدعاست .
در بخشی از این نشست ، گوشه ای از خاطرات شهید توسلی که حاکی از عمق باور دینی ایشان بود برای حاضران قرائت شد و در انتها با اهداء هدیه ای معنوی از بردباری و بزرگواری این خانواده تجلیل و قدردانی صورت گرفت .
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۶ ، ۲۱:۲۱
نادر حقانی

۱۳۹۶/۰۸/۳۰


بسم الله الرحمن الرحیم
انّافَتَحنا لَکَ فتحاً مُبینا
محضر مبارک رهبر عزیز و شجاع انقلاب اسلامی
حضرت آیت‌الله‌ العظمی امام خامنه‌ای مدظله‌العالی
سلام علیکم

شش سال قبل فتنه‌ای خطرناک شبیه فتنه‌های زمان امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) که فرصت و حلاوت درک حقیقی اسلام ناب محمدی (ص) را از مسلمانان سلب نمود این بار پیچیده و آغشته به سمّ صهیونیسم و استکبار همچون طوفانی ویرانگر، عالم اسلامی را درنوردید.
این فتنه‌ی خطرناک و مسموم با هدف آتش‌افروزی وسیع در عالم اسلامی و درگیر نمودن مسلمانان با یکدیگر، توسط دشمنان اسلام ایجاد گردید. حرکت خبیثانه‌ای که تحت نام "حکومت اسلامی عراق و شام" در همان ماه‌های اولیه موفق شد با اغفال ده‌ها هزار جوان مسلمان، دو کشور بسیار اثرگذار و سرنوشت‌ساز عالم اسلامی "عراق" و "سوریه" را دچار بحران بسیار خطرناکی کند و صدها هزار کیلومتر مربع از اراضی این کشورها را همراه با هزاران روستا، شهر و مراکز مهم استانی به تصرف درآورد و هزاران کارگاه و کارخانه و زیرساخت‌های مهم این کشورها از جمله، راه‌ها، پل‌ها، پالایشگاه‌ها، چاه‌ها و خطوط نفت و گاز و نیروگاه‌های برق و موارد دیگری از این نوع را تخریب نمودند و شهرهای مهمی همراه با آثار گران‌بهای تاریخی و تمدن ملی آنها را با بمب‌گذاری از بین برده و یا سوزاندند.
اگرچه آمار خسارت‌های وارده قابل احصاء نیست اما بررسی‌های اولیه حاکی از پانصد میلیارد دلار می‌باشد.
در این حادثه، جنایات بسیار دردناکی که غیر قابل نمایش است رخ داد؛ از جمله: سربریدن کودکان یا پوست کندن زنده‌زنده‌ی مردان در مقابل خانواده‌های خود، به اسارت گرفتن دختران و زن‌های بی‌گناه و تجاوز به آنان، سوزاندن زنده‌زنده‌ی افراد و ذبح دسته‌جمعی صدها جوان.
مردم مسلمان این کشورها متحیر از این طوفان مسموم، بخشی گرفتار خنجرهای برنده‌ی جنایتکاران تکفیری گردیدند و میلیون‌ها نفر دیگر خانه و کاشانه‌ی خود را رها کرده و آواره‌ی شهرها و کشورهای دیگر شدند.
در این فتنه‌ی سیاه، هزاران مسجد و مراکز مقدس مسلمانان تخریب و یا ویران گردید و بعضاً مسجد را به همراه امام جماعت و نمازگزاران آن با هم منفجر نمودند.
بیش از شش هزار جوان فریب‌خورده‌ به نام دفاع از اسلام به‌صورت انتحاری با خودروهای پر از مواد منفجره خود را در میادین، مساجد، مدارس، حتی بیمارستان‌ها و مراکز عمومی مسلمان‌ها منفجر کردند؛ که در نتیجه‌ی این اعمال جنایتکارانه ده‌ها هزار مرد، زن و کودک بی‌گناه به شهادت رسیدند.  
تمامی این جنایت‌ها بنا به اعتراف عالی‌ترین مقام رسمی آمریکا که هم‌اکنون ریاست جمهوری این کشور را بر عهده دارد توسط رهبران و سازمان‌های مرتبط با آمریکا طراحی و اجرا گردیده است کما اینکه همچنان این روش توسط رهبران کنونی آمریکا در حال طراحی و اجرا است.
آنچه پس از لطف خداوند سبحان و عنایت خاص رسول معظم اسلام (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) و اهل‌بیت گرانقدرش باعث شکست این توطئه‌ی سیاه و خطرناک گردید، رهبری خردمندانه و هدایت‌های حکیمانه‌ی حضرت مستطاب عالی و مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله‌ العظمی سیستانی بود که موجب بسیج کلیه‌ی امکانات برای مقابله با این طوفان مسموم گردید.
یقیناً پایداری دولت‌های عراق و سوریه و پایمردی ارتش‌ها و جوانان این دو کشور خصوصاً حشدالشعبی‌ مقدس و دیگر جوانان مسلمان سایر کشورها با حضور مقتدرانه و محوری حزب‌الله به رهبری سید پر افتخار آن، جناب سید حسن نصرالله (حفظه‌الله‌تعالی) نقش تعیین‌کننده‌ای در به شکست کشاندن این حادثه‌ی خطرناک داشتند.
قطعاً نقش ارزشمند ملت و دولت خدمتگزار جمهوری اسلامی خصوصاً ریاست محترم جمهوری اسلامی، مجلس، وزارت دفاع و سازمان‌های نظامی و انتظامی و امنیتی کشورمان در حمایت از دولت‌ها و ملت‌های کشورهای فوق‌الذکر قابل تقدیر است.
حقیر به‌عنوان سرباز مکلف‌شده از جانب حضرت‌عالی در این میدان، با اتمام عملیات آزادسازی ابوکمال آخرین قلعه‌ی داعش با پایین کشیدن پرچم این گروه آمریکایی – صهیونیستی و برافراشتن پرچم سوریه، پایان سیطره‌ی این شجره‌ی خبیثه‌ی ملعونه را اعلام می‌کنم و به نمایندگی از کلیه‌ی فرماندهان و مجاهدین گمنام این صحنه و هزاران شهید و جانباز مدافع حرم ایرانی، عراقی، سوریه‌ای، لبنانی، افغانستانی و پاکستانی که برای دفاع از جان و نوامیس مسلمانان و مقدسات آنان جان خود را فدا کردند، این پیروزی بسیار بزرگ و سرنوشت‌ساز را به حضرت‌عالی و ملت بزرگوار ایران اسلامی و ملت‌های مظلوم عراق و سوریه و دیگر مسلمانان جهان تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم و پیشانی شکر را در مقابل پیشگاه خداوند قادر متعال به شکرانه‌ی این پیروزی بزرگ بر زمین می‌ساییم.
و مَا النَّصرالّا مِن عِندِالله العَزِیزِ الحَکِیم
فرزند و سربازتان            
قاسم سلیمانی   
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۶ ، ۲۱:۲۰
نادر حقانی


 پخش «ملازمان حرم» با موضوع شهدای مدافع حرم در شبکه مستند

 مجموعه «ملازمان حرم» در ۲۶ قسمت به گفتگو با همسران شهدای مدافع حرم می پردازد.

 

به گزارش راسخون به نقل از تسنیم، مجموعه مستند «ملازمان حرم» درباره شهدای مدافع حرم است و برای بهتر شناساندن آنها به مخاطب، به سراغ نزدیک ترین افراد به آنها می رود.

 

این افراد همسران شهدا هستند که در گفت وگو با شهره پیرانی، همسر شهید رضایی نژاد، از خاطراتی می گویند که شاید برای خیلی ها تازگی داشته باشد.

 

شهدای مدافع حرم عنوانی است که برای اشخاصی بکار می رود که در راه دفاع از حرم حضرت زینب(س) و مبارزه با تکفیری ها به شهادت می رسند و با خون خود، در مقابل جریانی خطرناک و تروریستی ایستادگی می کنند.

 

در این مجموعه که 26 قسمت دارد و از این پس سه شنبه ها از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود، با همسران شهدا از جمله مریم مهدی پور همسر شهید هادی باغبانی، همسر شهید مهدی نوروزی، شهید حسن غفاری، شهید محرم ترک، شهید علی یزدانی، شهید افغانستانی حسین براتی، شهیدعلی اصغر شیردل، شهید مصطفی بختی، شهید علیرضا نوری، شهید روح الله قربانی، شهید محمد حسین مرادی، شهید سید اسماعیل سیرت نیا، شهید مصطفی صدر زاده، شهید حمید سیاهکالی مرادی، شهید لبنانی ابوعیسی، شهید سید مهدی موسوی، شهید افغانستانی مرتضی خدادادی، شهید امین کریمی، شهید عبدالحمید سالاری، شهید لبنانی غازی علی ضاوی (دانیال)، شهید محمد مهدی مالامیری، شهید سید محمد حسین میردوستی، شهید محمد استحکامی، شهید عبدالصالح زارع، شهید میثم نجفی و شهید محمد اینانلو گفتگو می‌کند.

 

اولین قسمت «ملازمان حرم» سه شنبه نهم شهریور ساعت 22 از شبکه مستند روی آنتن می رود و چهارشنبه 10 شهریور ساعت 15 بازپخش می شود.

 



منبع: راسخون ( http://rasekhoon.net/news/show/1204205/ )
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۶ ، ۲۱:۱۹
نادر حقانی



محمود بلغاری سال 1306 در بوشهر چشم به جهان گشود. درستکاری و امانتداری او زبانزد خاص و عام بود. محمود در جوانی به استخدام بانک بازرگانی، یکی از بانک های ادغام شده در بانک تجارت درآمد. اهالی محل و همشهریانش او را خادم امام حسین (علیه السلام) می دانستند. محمود بلغاری سال 1358 در درگیری های خرمشهر با منافقان و اشرار و در دفاع از شهر و دیار خود به شهادت رسید.

بخش فرهنگ پایداری تبیان
مدافع شهر

شهید محمود بلغاری فرزند محمدرضا، سال 1306 در خانواده ای متدین و مذهبی در بوشهر چشم به جهان گشود و از دوران جوانی عاشق مکتب اسلام و از ذاکرین و خادمان امام حسین (علیه السلام) بود. وی مردی متواضع، متین و آرام بود. حلم و بردباری و روشنی دیدگاهش زبانزد خاص و عام و آرزویش از دنیا اندک بود. با وجود اینکه جوان اش در دوران ستم شاهی سپری شد، اما رفتار و کردارش در راه رسم انبیاء و اولیا بود. خواسته چندانی از مال دنیا نداشت و به هر چه داشت راضی و شاکر خداوند متعال بود. نماز جماعتش هیچ گاه ترک نمی شد. کار در مسجد و حسینیه در اولویت کارهایش بود. همیشه کمک حال محرومان و تهیدستان و گره گشای کار آنان بود. درستکاری و امانتداری وی باعث شد در بانک بازرگانی خرمشهر (تجارت فعلی) استخدام شود و بعدها به شعبه آبادان منتقل شد. همکارانش از شجاعت و امین و مومن بودن وی سخنان زیادی نقل می کنند. شهید گرانقدر محمود بلغاری اواخر سال 1332 ازدواج کرد که حاصل آن سه پسر به نام های فریدون، فرامرز و عباس است.

با وجود بی بند و باری های رژیم گذشته، بر اثر نگرش و طرز فکرش از همان دوران جوانی در مسجد بوشهری های خرمشهر از ذاکران و خادمان امام حسین (علیه السلام) بود. او سال های زیادی در محله سید معتوک از معتمدین و افراد تأثیرگذار در راه پیشبرد انقلاب به رهبری آیت الله خمینی، هسته های مقاومت و پایداری و هدایت انقلابیون محله خودشان بود. در آن دوره، خرمشهر به خاطر همجواری با عراق و کشورهای حوزه خلیج فارس در کوران حوادث تلخ و سواستفاده عوامل وطن فروش و ضد دین فرصت طلب و بیگانه، به خصوص ضد انقلاب و گروه های محارب بود و باید از شهر به طور خاص حفاظت می شد.

از همان هفته های اول انقلاب این تضاد در شهر وجود داشت. گروهک های فرصت طلب و عوامل رژیم طاغوت با حمایت کشورهای عراق، کویت و استکبار جهانی، با ایجاد آشوب و بلوا، بمب گذاری در معابر و بازار، بر هم زدن نماز جمعه و با انداختن نارنجک و مورد هدف قرار دادن منازل انقلابیون، عرصه را بر مردم تنگ کرده بودند و می طلبید که انقلابیون از تشکل و انسجام بهتری برخوردار باشند و در مقابل ضد انقلاب که ندای تجزیه طلبی هم داشت، بایستند.

شهید بلغاری و فرزندانش نقش مثبت و سازنده ای به همراه دیگر اقشار جامعه در دفاع از خرمشهر و پیروزی انقلاب داشته اند. آنها خود را ملزم می دانستند از دستاوردهای انقلاب اسلامی دفاع و سنگرهای مختلف را حفظ کنند.

بعد از همه پرسی 12 فروردین 1358 که تجهیز ضد انقلاب و تجزیه طلبان از سوی بیگانگان انجام شده بود، درگیری ها با اشغال چند ساختمان دولتی و خصوصی خرمشهر، در اردیبهشت همان سال و با تصرف مقر شهر و حمله به کشتی پایگاه نیروی دریایی به اوج خود رسید و لازم بود یاران انقلاب از شهر و مردم این دیار که ناجوانمردانه مورد هجوم و تاخت و تاز وطن فروشان قرار گرفته بودند، دفاع کنند.

به این ترتیب، جنگ داخلی به داخل شهر کشیده شد و سرانجام مردم سنگر مساجد را مستحکم تر کرده و از انقلاب و شرف و ناموسشان دفاع کردند. شهید محمود بلغاری و سه فرزند پسرش با دیگر همرزمانشان، هر کدام مسئول حفاظت از نقاط حساس شهر و کنترل ضد انقلاب و عوامل بیگانه شدند. تعقیب و گریز سختی در شهر حاکم بود و دوست و دشمن از هم تشخیص داده نمی شدند.

هشتم خرداد 58 شهید محمود به همراه فرزند کوچکش عباس، در پست نگهبانی محله سید معتوک و فرزند ارشدش فریدون در پست نگهبانی مسجد امیرالمومنین و فرزند دومش فرامرز در پست نگهبانی مسجد آقا مهری، وظیفه حراست از امنیت شهر را به عهده داشتند.

ساعت 4 بعدازظهر درگیری ها تا حدی آرام شده بود، صدای تیراندازی به گوش نمی رسید و خبر فرار گروهک ها به سمت عراق آمده بود که ناگهان یک یورش ناجوانمردانه توسط گروهک ضد انقلاب و عوامل بیگانه انجام شد. آنها به دستور ایست شهید بلغاری توجه نکرده و با سرعت زیاد در حال فرار بودند، شهید محمود جلوی ماشین شان را می گیرد، اما آنها با سرعت به وی برخورد کرده و با ماشین از روی ایشان رد می شوند. به این ترتیب محمود بلغاری کارمند بانک بازرگانی (بانک تجارت)، بعد از دو روز و در بیمارستان ولیعصر به سوی عشق و معبودش امام حسین (علیه السلام) پرگشود و در راه پاسداری از دین و صیانت از شرف و ناموس هموطنانش مظلومانه شهید شد.

متأسفانه تمام عکس ها، فیلم ها و وسائل زندگی شهید هنگام اشغال خرمشهر نابود شده است. نام این شهید بزرگوار اکنون زینت بخش یکی از شعب بانک تجارت در استان خوزستان است.   
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آبان ۹۶ ، ۱۹:۳۰
نادر حقانی


جوان نه امام را دیده بود، نه دوره‌ جنگ را دیده بود، نه دوره‌ انقلاب را دیده بود، امّا این‌جور مخلصانه و صادقانه در پی جهاد فی‌سبیل‌الله حرکت می‌کند، تلاش می‌کند، التماس می‌کند... برای اینکه این اجازه را بدهند و کمکش کنند. این آیت الهی است،">

بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانواده شهید محسن حججی

شهید حججی از منظر مقام معظم رهبری


 

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم
امروز نام حججی یک نام برجسته و ممتاز و درخشانی در سرتاسر کشور شده، این به برکت مجاهدت جوان شما و شهادت مظلومانه‌ی او است. البتّه شهدای ما همه‌شان عزیزند و همه‌شان مظلومند. غیر از محسن شما -محسن ما- شهدای دیگری هم هستند که آنها هم به همین ترتیب به شهادت رسیدند؛ یعنی دشمن سر از تنشان جدا کرده و ضربات کشنده‌ای بر اینها در حال زندگی وارد کرده. شهدایی داریم که ازاین‌قبیل هستند؛ درجات همه‌ی آنها عالی است، همه‌ی آنها پیش خدای متعال عزیزند. منتها همچنان‌که وقتی یک جماعتی، یک جمعی، یک جایی هستند، یک نفر از اینها به‌عنوان نماینده حرف میزند و سخنگوی آنها میشود، این شهید محسن نماینده‌ی همه‌ی این شهدای مظلوم شد؛ در واقع، سخنگوی اینها شد. خدای متعال این شهید را عزیز کرد، بزرگ کرد. البته عزّتی که خدا میدهد به کسی یک دلیلی دارد، یک حکمتی دارد؛ یعنی بیخودوبی‌جهت نیست. یک خصوصیّاتی در این جوان بود که ممکن است بعضی از آنها را ما خبر داشته باشیم، از خیلی هم خبر نداشته باشیم. خدای متعال به‌خاطر این خصوصیّات، این جوان را این‌جور عزیز میکند و وقتی عزیز شد، میشود نماینده و سخنگوی همه‌ی این شهیدان؛ یعنی این شهیدانی که از ایران و افغانستان و عراق و جاهای دیگر در این جبهه‌ی مبارزه‌ی با اشرار تکفیری و دست‌نشانده‌های آمریکا و انگلیس به شهادت رسیدند، در ‌واقع همه‌ی اینها در این جوان خلاصه میشوند، دیده میشوند و این جوان میشود نماینده‌ی اینها، میشود نماد شهادت مظلومانه؛ نماد میشود. خدا بچّه‌ی شما را، فرزند شما را، جوان شما را نماد شهادت مظلومانه و شجاعانه کرد.
شهید حججی از منظر مقام معظم رهبری
بحمدالله ملّت ایران [هم] حقیقتاً قدرشناسی کردند. این جمعیّت‌هایی که برای تشییع این جوان اجتماع کردند -چه در تهران، چه در مشهد، چه در اصفهان، چه در نجف‌آباد- خیلی معنا دارد؛ این اجتماعات خیلی پُرمعنا است. در تهران، آن‌طورکه برای ما خبر آوردند آن روزی که ایشان تشییع میشد، افراد گوناگون، زنها، مردها، با زیّ(۱) غیر متناسب با این شهادت و جهاد و مانند اینها در تشییع شرکت کرده بودند و عکس این جوان را دستشان گرفته بودند؛ یعنی دلها را خدای متعال کشاند به این سمت، دلها را خدای متعال مجذوب این [شهید کرد]. این عزّتی که خدای متعال به این جوان داد در واقع عزّتی بود که به مردم ایران داد؛ ملّت ایران عزّت پیدا کردند با این حرکتی که انجام گرفت.

شهید حججی از منظر مقام معظم رهبری

الان سالها است که دشمنان از منافذ فرهنگی دارند تلاش میکنند ملّت ما را از راه انقلاب و راه جهاد و راه مبارزه برگردانند؛ می‌بینید، شماها میدانید. مردم نجف‌آباد مردم باهوش و خبردان و خبرشناس و آدم‌شناسی هستند؛ همه‌ی شماها خطّ‌وخطوط‌‌شناسید و میدانید چه دارد انجام میگیرد در این کشور از طرف دشمنان، برای اینکه انقلاب را به فراموشی بسپرند، امام را به فراموشی بسپرند، خطّ روشن انقلاب را در بین خطوط گوناگون گم کنند؛ دارد تلاش میشود. آماج این حمله هم چه کسانی هستند؟ در درجه‌ی اوّل جوانها هستند؛ یعنی سعی میکنند این جوانها را، این نسلی را که نه انقلاب را دیده، نه امام را دیده، نه دفاع مقدّس را دیده و امروز هم جوان است، از انقلاب جدا کنند، مفاهیم غیر انقلابی و ضدّ انقلابی را به این نسل تفهیم کنند. برای این کار دارد تلاش انجام میگیرد؛ سالها است دارد تلاش میشود.
شهید حججی از منظر مقام معظم رهبری
علی‌رغم اینها، یک حرکت عظیم مردمی در بین همین جوانها هست؛ همین جوانهایی که نه جنگ را دیدند، نه دوره‌ی دفاع مقدّس را، نه آن غوغای آن روزها را، نه امام را، نه انقلاب را؛ همینها آن‌چنان دلشان به سمت انقلاب مجذوب است که انسان واقعاً حیرت میکند. من بارها گفته‌ام امروز جوانهای ما از لحاظ گرایش به مفاهیم انقلابی، از لحاظ کمّیّت و کیفیّت اگر بیشتر و بهتر از دوره‌ی دفاع مقدّس و دهه‌ی ۶۰ نباشند، عقب‌تر نیستند. آن روز هم شما خیال نکنید همه‌ی جوانها میرفتند جبهه؛ نه، در دوره‌ی جنگ هم یک عدّه‌ای جبهه میرفتند و مجاهدت میکردند و خود را در معرض انواع و اقسام مشکلات قرار میدادند، یک عدّه‌ای هم اینجا مشغول بی‌عاری و الواتی و کارهای گوناگون بودند؛ یعنی خیلی از جوانها هم این‌جوری بودند. همه‌ی شهدای ما در دوره‌ی هشت سال جنگ تحمیلی در حدود مثلاً سیصد هزار یا سیصدوخرده‌ای هزار است. خب، آن‌وقت چهل میلیون جمعیّت ایران بود؛ در جمعیّت چهل‌میلیونی، فرض کنید دو میلیون، سه میلیون، چهار میلیون جبهه رفتند، حدود سیصد هزار نفر هم به شهادت رسیدند. این در قبال آن چهل میلیون جمعیّت ایران چیز زیادی نبود؛ یعنی همان زمان هم این‌جور نبود که همه‌ی جوانها انقلابی باشند. امروز اگر شما نگاه کنید، [تعداد] جوانهایی که گرایش انقلابی دارند، فهم انقلابی دارند، نسبت به مجموع جوانها به گمان من یا بیشتر از آن روز است یا لااقل به‌قدر آن روز است. این، علی‌رغم دشمن است. خب، این باید یک‌جوری اثبات میشد؛ این شهید شما این را اثبات کرد، این را نشان داد؛ یعنی خدای متعال این جوان را بزرگ کرد، عزیز کرد، نماد کرد، تا نشان بدهد که نسل جوان امروز این‌جوری‌اند.
این [جوان] نه امام را دیده بود، نه دوره‌ی جنگ را دیده بود، نه دوره‌ی انقلاب را دیده بود، [امّا] این‌جور مخلصانه و صادقانه در پی جهاد فی‌سبیل‌الله حرکت میکند، تلاش میکند، التماس میکند، از خدا میخواهد، از امام رضا میخواهد، از پدرمادر میخواهد، برای اینکه این اجازه را بدهند و کمکش کنند. این آیت الهی است، این آیت خدا است، این نشان‌دهنده‌ی همین معجزه‌ی انقلاب است و بحمدالله این معجزه در جریان است.
شهید حججی از منظر مقام معظم رهبری
خدا را شکر کنید. به نظر من، در درجه‌ی اوّل شما خانواده و در درجه‌ی بعد مسئولین کشور و بعد هم همه‌ی ملّت ایران مرهون مجاهدت این جوان و اشباه(۲) این جوان هستند؛ واقعاً همه مرهون این مجاهدتند. این مجاهدت همه را عزیز کرد؛ جمهوری اسلامی را عزیز کرد، کشور را عزیز کرد، ایران را عزیز کرد، ملّت را عزیز کرد. رادیوهای بیگانه البتّه نمیگویند، نمیخواهند، به رو نمی‌آورند، امّا آن کسانی که تحلیلگر قضایا هستند می‌بینند و ‌میفهمند که چه اتّفاقی افتاد در کشور. این جمعیّتی که در تهران برای تشییع ایشان جمع شدند و در این خیابانها راه افتادند، با کدام جمعیّت قابل مقایسه است؟ کجای دنیا چنین چیزی پیش می‌آید؟ در کشور خود ما چقدر این‌جور چیزی پیش می‌آید؟ یا آن جمعیّتی که در مشهد در آن صحن مطهّر جمع شدند؛ یا آن جمعیّت عظیم در میدان امام اصفهان، که من عکسش را دیدم؛ یا در نجف‌آباد، که شنیدم آن میدان عظیم مَتروس(۳) از جمعیّت [بوده]. خدای متعال این دلها را این‌جوری جذب میکند و میکشاند به اینجا؛ این دلها دست خدا است، این کار خدا است؛ شماها را عزیز کرد و این تسلّیٰ است برای شما. مصیبت، مصیبت بزرگی است امّا همین عزّتی که خدای متعال به او داد، به شما داد، به برکت او به کشور داد، برای شما، برای پدر، مادر و همسر وسیله‌ی افتخار است و وسیله‌ی تسلّیٰ است. خدا را شکر کنید که خدای متعال یک چنین عزّتی را به‌وسیله‌ی پسر شما و جوان شما یا همسر این خانم به کشور بخشیده.
[والسّلام علیکم و رحمةالله و برکاته]
 
دستخط رهبر معظم انقلاب بر تصویر شهید محسن حججی
خانواده‌ی شهیدِ سرافرازِ مدافعِ حرم «محسن حججی» در روز یازدهم مرداد نود و شش با امام خامنه‌ای مدظله‌العالی دیدار کردند. رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار متنی را به یادگار بر تصویری از لحظه‌ی به اسارت در آمدن شهید حججی نوشتند که متن و تصویر این یادداشت در ادامه می‌آید.

بسمه‌تعالی
سلام و درود حق بر این شهید پرافتخار و سرافراز که در حساسترین و خطیرترین لحظه‌ی زندگی، نماد حق پیروز و آشکار در برابر باطل رو به زوال شد.
سلام خدا بر او که با جهاد مخلصانه و شهادت مظلومانه، خود را و همه‌ی ملت خود را عزیز کرد.
سید علی خامنه‌ای
جهت دریافت تصویر در اندازه بزرگ‌تر، بر روی آن کلیک نمایید
شهید حججی از منظر مقام معظم رهبری
پی‌نوشت‌ها:
۱) شکل ظاهری شخص، لباس
۲) امثال، نظایر
۳) متراکم، مملو


منبع: راسخون ( http://rasekhoon.net/article/show/1329420/ )
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ آبان ۹۶ ، ۲۱:۰۱
نادر حقانی