مظلوم‌ترین شهیدان گمنام!

سه شنبه, ۵ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۹:۰۹ ب.ظ




مسئول فرهنگی و اجتماعی سپاه بناب از شهدای گمنام این شهرستان به عنوان گمنام‌ترین و مظلوم‌ترین شهدا در سطح استان آذربایجان‌شرقی نام برد.

مظلوم‌ترین شهیدان گمنام!

سرگرد پاسدار یحیی حیدری در نشست ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی و مذهبی بناب با انتقاد از بی‌توجهی به ساماندهی و زیباسازی محل دفن شهدای گمنام در پارک فدک بناب گفت: متاسفانه شهرداری بناب به مکان مقدس دفن سه شهید گمنام در این پارک اهمیتی نمی‌دهد در حالیکه حداقل باید پرچم‌های کهنه آنها را تعویض کرده و به فضاسازی اطراف آن توجه کند.

وی از شهرداری بناب خواست در آستانه شروع سفرهای نوروزی به مزارهای پاک شهدای گمنام بناب که هنوز یادمانی هم ندارند متناسب با شان و منزلت آنها رسیدگی کند.

سرگرد حیدری افزود: باوجود اینکه چندین بار جلسه برای ساماندهی و احداث آرامگاه برای شهدای گمنام بناب تشکیل شده اما کارهای آن پیش نمی‌رود.

وی همچنین با اشاره به تقارن ایام فاطمیه با عید نوروز تاکید کرد: باید حال و هوای ایام فاطمیه به برنامه‌های عیدنوروز خصوصاً در روز سیزدهم فروردین غالب شود.

روز سی‌ام خرداد ماه سال گذشته پیکرهای سه شهید گمنام در بناب تشییع و پس از سه روز تعلل، در پارک فدک بناب که در خارج از شهر بناب قرار گرفته است، به خاک سپرده شدند و تا امروز در حصار داربست فلزی و بدون آرامگاه مانده‌اند.

این« سه شهیدگمنام» در سال 1362 و در جریان عملیات خیبر به درجه رفیع شهادت نائل شده بودند

پس از برزمین ماندن تابوت‌های این«سه شهید گمنام» به مدت سه روز، مسئولان شهرستان بناب پارک فدک را برای دفن شهدا انتخاب کردند که به علت نامناسب بودن محیط پارک و مسافت زیاد آن با شهر مورد اعتراض عده‌ای از خانواده‌های شهدا و ایثارگران و مردم شهرستان قرار گرفت، اما این اعتراضات نیز موجب انصراف مسئولان از تصمیم خود نشد. این« سه شهیدگمنام» در سال 1362 و در جریان عملیات خیبر به درجه رفیع شهادت نائل شده بودند.

شهرستان بناب در طول دوران هشت سال دفاع مقدس 364 شهید و 830 جانباز و آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

مردم بناب از مسئولان این شهرستان خصوصاً بنیاد شهید و شهرداری انتظار دارند هرچه سریع‌تر با ساماندهی و احداث آرامگاهی در شان این شهدای مظلوم، رونق آن مکان مقدس را فراهم کرده و موجب تسکین بخشی از آلام خانواده‌های داغدار شهدا و ایثارگران در بناب باشند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۲/۰۵
نادر حقانی

نظرات (۱)

+++

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی